• Home
  • Professional Accountmanagement

Professional Accountmanagement

Professional Account Management

Effectieve instrumenten om je business succesvol te laten groeien!

Wat ga je doen en leren?

Wat zijn de beste stappen om een goed en professioneel
Account Management systeem op te zetten? Wat heb je
nodig om de relatie met winstgevende prospects en
klanten te laten groeien? En hoe kan je ervoor zorgen dat
jij en je collega’s voor jouw vestiging kansen benutten?

In je functie bij heb je een aantal accounts onder je
hoede, met als doel het optimaliseren van de
samenwerking, de omzet en het rendement. Hoe pak je
dat aan per account, maar ook binnen je hele portefeuille
van accounts? Wat zijn de basisprincipes van Account
Management?

In deze workshops leer je hoe je op proactieve wijze de
relatie met je klant, boeker en gast kunt opbouwen,
onderhouden en uitbouwen. Er wordt gewerkt aan het
accountplan, het beïnvloeden van het koopgedrag en het
vergroten van je commerciële vaardigheden. Je gaat
oefenen met gesprekstechnieken om zogenaamde
‘account uitdiepgesprekken’ te voeren met bestaande
relaties. Deze telefoongesprekken leiden tot nieuwe
opdrachten voor events, conferenties, feesten en
partijen, kamercontracten en versterken de relatie met je
klanten op lange termijn.

Tussen de twee workshopsdagen in ga je aan de slag
met het benaderen van tenminste tien organisaties en
bedrijven om te bespreken wat jouw vestiging en de
klant nog meer voor elkaar kunnen betekenen. Account
Management in de praktijk dus, met concrete resultaten.
Tussentijds houden we per mail en telefonisch contact
over de voortgang en de resultaten.

Tot slot komt er een stukje psychologie om de hoek
kijken als we gaan werken met DISC. Elke deelnemer
krijgt een uniek inzicht in zijn of haar communicatiestijl.
Na de online vragenlijst en analyse krijgen deelnemers
een rapport en een werkboekje. In dit werkboekje staan
opdrachten waarmee je communicatie met je gasten en
klanten direct kan verbeteren. In zowel
verkoopgesprekken en onderhandelingen kan je DISC
praktisch toepassen. De twee workshopdagen van 09.00-
17.00 verspreiden we over een aantal weken. Deze
opleiding moet jou als Account Manager veel persoonlijke
ontwikkeling opleveren en jouw vestiging natuurlijk
nieuwe business! Na een aantal weken organiseren we
een terugkom online sessie om resultaten met elkaar te
delen. Na de workshops kan je gebruik maken van twee
maanden online-coaching

Resultaat & deze workshops helpen je om

Een goed Account Plan op te stellen waarin concrete, haalbare doelen centraal staan.
Meer omzet en rendement uit bestaande relaties te genereren.
Doeltreffend om te gaan met je opdrachtgevers, boekers en beslissers.
De verkoopresultaten en het rendement te optimaliseren.

Geschikt voor

Account Managers, Sales Managers, maar ook medewerkers op reserveringsafdelingen en recepties
verantwoordelijk voor (belangrijke) klanten en boekers.
Ook geschikt voor afdelingshoofden en directieleden die eindverantwoordelijk zijn voor Sales & Marketing.

Programma

Voorbereidingen:
Persoonlijke telefonische intake over jouw leerdoelen en aanvullende wensen
Wat zijn de doelen van jouw hotel?
 Online DISC- Sales communicatiestijlen analyse
Uitleg en toelichting van het programma

Workshop 1 van 09:00 – 17:00 uur:
‘Kansen signaleren en koers bepalen’
Wat zijn de 8 effectieve instrumenten om mijn business succesvol te laten groeien?
Welke belangrijke KPI’s ga ik gebruiken? Wat zijn trends? Waar liggen kansen?
Hoe kan ik mijn eigen markt slim en georganiseerd gaan bewerken?
Wat zijn tips en tricks als ik klanten ga benaderen om meer business te genereren?
Hoe kan ik een ‘markt groeiplan’ opstellen voor mijn vestiging en omzet verbeteren?
Cases, opdrachten, rollenspellen en ‘huiswerk’ en instrumenten om zelf mee aan de slag te gaan!
Actieplan en ‘t- do’ voor de volgende sessie

Tussentijds:
Zelf aan de slag met implementatie van professioneel Account Management
Je gaat zelf 10-15 bedrijven benaderen om uit te diepen
Via mail en telefoon heb je contact over voortgang en de gelegenheid vragen te stellen

Workshop 2 van 09:00 – 17:00 uur:
‘Omzet optimaliseren & business binnenhalen’
Hoe ga ik mijn klanten kwalificeren en hoe kom ik erachter hoeveel business er nog meer zit?
Wat ga ik doen om te proberen de opdrachten naar mijn hotel te krijgen?
Wie zijn de ‘dream prospects’ waar ik dit jaar mee aan de slag ga? Hoe ga ik dat aanpakken?
Hoe kan ik samenwerken met hotels uit mijn groep? Hoe kunnen we elkaar helpen?
Wat worden de doelen om omzet en bezetting te optimaliseren?
Cases, opdrachten, rollenspellen en ‘huiswerk’ en instrumenten om zelf mee aan de slag te gaan!
Actieplan en ‘t- do’ voor de volgende sessie

Na de workshops:
Online Teams afspraak na 2 maanden met hele groep
Online evaluatie
Twee maanden online coaching.

Investering

Normaal tarief € 525,- p.p. Speciaal Van der Valk tarief: € 425,- p.p. voor twee dagen training van
09.00 – 17.00 uur op basis van tenminste 6 deelnemers. Prijzen zijn exclusief 21% BTW en locatiekosten zoals
trainingsruimte, lunch, scherm en flip-over. Training zal plaatsvinden in een nader te bepalen Van der Valk Hotel.
Deze investering is inclusief deelnemerscertificaat, materialen, deelnemer map, rechten voor DISC-online
communicatiestijlen analyse, rapportages, werkboekjes en hand-outs. Afhankelijk van het aantal deelnemers worden
er nog locatiekosten doorbelast aan elke deelnemer. Deze liggen rond de € 45,- per persoon op basis van deelname
van tenminste 6 personen. Zijn er meer deelnemers dan dalen de kosten. Kosten betreffen lunch, drankjes, zaal enz.

Locatie:

Afhankelijk van de deelnemers kiezen we een zo centraal mogelijke locatie. Vaak is dit Midden Nederland. Uiterlijk 3 weken
van te voren maken we deze locatie bekend.

Heb je vragen?

Bel of WhatsApp Trainer Wouter Olland: 06-24251156 of mail: wouter@ollandmarketing.com