Master in Meeting & Event Sales

Je werkt bij de afdeling Meeting & Event sales en hebt veel contact met opdrachtgevers die vragen om informatie of een event reservering willen maken. Ondanks dat je onder een bepaalde tijdsdruk werkt, wil je de gast optimale service verlenen maar daarbij niet te veel tijd verliezen. Wat je nodig hebt, zijn goede vragen en technieken om (zo snel mogelijk) te achterhalen wat de gast wil. Ook wil je leren hoe je door de juiste vragen te stellen de beste voorstellen kunt doen. Voorstellen waar gasten en opdrachtgevers blij van worden, omdat je in staat bent wensen te vertalen in voordelen. Of het een zakelijke groep betreft, een grote conferentie of een familiediner, met deze training kun je de gast en de opdrachtgever nog meer van dienst zijn. Wat is een professionele aanpak om (nieuwe) gasten en zakelijke opdrachtgevers enthousiast te maken om voor jouw locatie te kiezen? Het komt allemaal aan de orde in deze training! We gaan snel en praktisch oefenen door inspirerende rollenspellen en herkenbare situaties uit jouw dagelijkse praktijk.

De kern van de training is dat je gaat leren om de principes van ‘helpen kopen’ en ‘consultative selling’ toe te passen. Je zal veel meer in staat zijn om snel boven water te halen wat je gasten en opdrachtgevers belangrijk vinden en wat redenen zijn om voor jouw hotel te kiezen.

Misschien is het wel het belangrijkste dat je door jouw nieuwe ‘helpen kopen’ aanpak nog veel meer gaat onderscheiden van concurrenten. Deze methode maakt het ook veel eenvoudiger om extra verkoop tot stand te brengen. Tot slot komt er een stukje psychologie om dehoek kijken als we gaan werken met de nieuwe DISC  Sales Analyse. Elke deelnemer krijgt een uniek inzicht in zijn of haar communicatiestijl. Na de online vragenlijst en analyse krijgen deelnemers een rapport en een werkboekje. In dit werkboekje staan opdrachten waarmee je communicatie met je gasten en klanten direct kan verbeteren. In zowel je verkoopgesprekken, onderhandelingen maar ook bij het oplossen van klachten en het omgaan met weerstand kan je DISC praktisch toepassen.

De twee trainingsdagen van 09.00-17.00 verspreiden we over een aantal weken. Tussentijds hebben we wekelijks contact en bespreken dan de voortgang en jullie resultaten. Ook wisselen van gedachten over zaken waar je tegenaan loopt en bespreken de mogelijke oplossingen. Deze workshops moeten jou als meeting & event sales professional veel persoonlijke ontwikkeling opleveren en jouw Van der Valk vestiging natuurlijk nieuwe business!

Na de training kan je gebruik maken van twee maanden online-coaching.

Kosten training : € 395,00  (+ € 45,00 locatiekosten)